Saturday, May 05, 2007

Dagens kiwi!

Den ca. 25 årige gutten har akkurat dratt kortet og slått koden.

"Takk skal du ha" sier jeg. "Hadebra", Sier han. Den eldre damen med rulator, som er nestemann i køen, strekker ut armen og peker på kortautomaten. "Har han betalt nå", spør hun med høy, skrikende bestemorstemme. "Ja, det har han", sier jeg. "Han brukte bankkortet sitt". Den eldre damen fortsetter å peke. "Men hvis det ikke er flere penger igjen da?", sier hun, igjen med den skrikende stemmen. "Da får jeg beskjed om at det ikke er flere penger igjen, så da får man ikke betalt med kortet", forklarer jeg til damen.

"Jeg liker ikke folk som bruker bankkort jeg", fortsetter hun. "De skriker sånn". "Hvis ikke de har flere penger igjen så bare skriker de. De unge skriker, de gamle skriker. Ja de bare SKRIIIKER....
Nei, jeg betaler kontant jeg, så er jeg ferdig med det. Jeg orker ikke slik skriking....Nei, huffamei"

Hun gir meg 52,50 akkurat. "Nei, det er ikke greit med all denne skrikingen nei", sier jeg forfjamset og prøver å virke overbevisende...

Jeg elsker gamle damer...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Go knall helenemor! HAHA

10:07 AM  
Blogger Helene said...

lillehegemor, du er sød!

8:24 PM  
Blogger Arne said...

helene! den va dagens.. eller ettelleranna! fint!!

12:19 AM  

Post a Comment

<< Home