Sunday, April 15, 2007

En dag på Kiwi!

Min sjef Petter forteller om vekstsøyler, budsjettfordeler og søylediagrammer. Jeg forstår lite, men smiler, prøver å virke interessert og later som jeg skjønner alt.

En ung gutt kommer inn. Han kjøper imsdal-vann og skal ha 20 malboro. Jeg tviler, men spør den den faste frasen: "Har du legetimasjon?". Han leter litt rundt, og sier til slutt at han har det ute i bilen. Jeg sier til han at han kan få røyken, som han allerede har betalt hvis han henter legget. Jeg ser han aldri igjen, og føler jeg har gjort en god gjerning for det norske samfunnet og den spirende norske ungdom.

Den nye jenta på jobben, som akkurat har fylt 18 år kan ikke forstå at jeg er 20 år og er født i 1986, og sier konsekvent at jeg ser yngre ut. Jeg sier: "Ja ja, sånn er livet".... og tenker at det var jo en god måte å gjøre et førsteinntrykk på...

Jeg spør den middelaldrene alkohollikkeren, som ser ut som en foreldret ”Don Juan” om han vil ha pose. ”Om jeg vil kose?” skråler han , blunker skjeft og ser litt ut som Ingar Helge Gimle, han ekle fra Hotell Cæsar som var med i Skal vi danse. ”Nei, du får kose med deg selv”, smiler jeg tilbake med mitt falske kiwi-smil, og tenker over hvor bokstavelig det egentlig lød.

Det eldre ekteparet kommer traskende bort til kassen. Mannen har på seg bestefarhatt mens kona bærer stor minkpels som går helt ned til bakken og STOR russerlue i samme type pels. Hun står og kjefter på sin mann, på grunn av hans mindre talent til å ta matvarene riktig opp i plastposen, mens hun forteller til meg at jeg aldri må bli gift. Jeg tenker bare at jeg heller aldri vill bli gift, hvis det ender med at jeg da går med stor russerlue og minkpels.


Vår faste norsk-amerikanske-uteligger-kunde kommer inn. Han kjøper 1 øl, og noen fyrstikker. Han har på seg "typisk-uteligger-tøy" og på brystet har han festet en button. "FUCK FASHION" står det med store bokstaver. "Bokstavelig talt", tenker jeg.

Jeg er ferdig på jobb, kommer hjem kvart på 12, og legger meg til å sove. En fin dag på jobb, igjen. Takk Kiwi.


10 Comments:

Blogger Martin said...

Så mange spennede folk! Aldri en kjedelig dag på jobb for deg.

5:18 PM  
Blogger Vegard said...

Jeg lo for meg selv når jeg leste dette!
Når jeg trenger latter er du den rette!
Kiwi er plassen det vet jeg for visst!
Vi sees vel snart, og takk for sist!

10:12 PM  
Blogger Kjetil said...

"alkoholdlikkeren": en som likker alkohol når han får hold?

"foreldret": Noen som blir utsatt for overgangen til å være mamma eller pappa?

"skjeft": Skeiv kjeft?

1:12 AM  
Blogger Helene said...

Slutt å døm meg fr mine skrivefeil Kjetil:)...

12:41 PM  
Blogger Helene said...

HAHAHA

12:41 PM  
Blogger Ingunn said...

hvis du skal gifte deg, saa gift deg med meg!

i love you. sitter og ler for meg selv her i japan.

4:04 PM  
Blogger Helene said...

Selvfølgelig skal jeg gifte meg med deg:)...
Hvis ingen er gift innen 25 så blir det oss to..ok?

..."and I will always love you"...

8:23 PM  
Blogger Vegard said...

Kose?

9:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

ja



interaktivt?

11:12 PM  
Blogger Tobias said...

Flate, jeg lo godt av kommentaren til han som spurte om du ville kose.

Bra innsats :)

9:58 AM  

Post a Comment

<< Home