Monday, February 19, 2007

Hvor er min nøkkel?

Jeg gårt nedover Johanøydegardsvei.
Skal en tur på kiwi. Skal være alene i leiligheten noen dager.

Jeg handler og sender brev på postkontoret
Jeg er på vei hjem, og traller på en låt av SClub7...(!!!)

Jeg stopper opp, putter hendene i lomma og ser frem igjen.

HVOR ER NØKKELEN MIN?

Jeg hiver alle varene mine ut på asfalten, vrenger mine lommer og drar meg i håret.
Rister genseren min, sjekker lommeboka og putter hodet mitt inn i plastposene.
Jeg går tilbake til kiwi, går 5 runder rundt i butikken og leter. Holder på å rase ned en stabel med potetgull, og tråkker på en gammel mann sitt bein. Løper bort til postkontoret og står i kø i et kvarter før jeg jeg får svaret: "Nei, vi har ikke funnet en nøkkel". Samfarer hele asfalten fra A-b (:p) på den vei jeg har begått, men ikke en nøkkel i sikte. . Det har gått en time. Jeg er sliten og går hjem for å sette varene mine fra meg utenfor døren, for så å fortsette ferden på den forsvunnende nøkkel.

Jeg kommer endelelig frem utenfor min leilighet. Jeg slar beinet hardt inn i døra, smeller hånda på karmen og sier nesten stygge ord inni hodet mitt. Det er da jeg hører det.....
Jeg hører et lite knepp, og døra åpner seg forsiktig....

Jeg hadde glemt å låse døra, og nøkkelen ligger der så fint på komoden...

Takk takk takkk eller bare "s**** b**** d****..."????????????


Ellers så ønsker jeg å gratulere Britney Spears med ny hårsveis...


HURRA HURRA HURRA

11 Comments:

Blogger Vegard said...

Hva står S**** B**** D**** for???

OK... Har hørt en sang i barnehagen MANGE ganger i dag. Litt morsomt! Den går sånn:

"Gjemme nøklen, gjemme nøklen.
er det fugl eller fisk eller krabbe?
Gjemme nøklen, gjemme nøklen.
er det fugl eller fisk eller krabbe?
FUGL!
Ja, da leter vi høyt,
over (dører) og skap
Når vi finner den leker vi
gjemme nøklen igjen!"

Da vet du det... Det er forresten en lydbok fra Andeby... så vet dere det...

11:07 PM  
Blogger Arne said...

hehe! eg mista nesten nøkkelen idag.. :D





teit å sei.. men måtte sei d.

11:13 AM  
Blogger Maria said...

Har Britney blitt munk?

12:59 PM  
Blogger Helene said...

S**** B**** D**** står for "svarte balle drit", men tenkte jeg ikke skulle si det høyt!!!!!! OPS!!!

Uansett Vegard så må jeg si du lærer mye i barnehagen din... jeg er imponert over den florerende kunnskapen:)...Takk for at du deler det med oss!

Arne: Lykke til med å finne nøkkelen. Den har sikkert bare gått seg litt vill....

Og Britney er sikkert blitt munk. No more sex for you baby. So pliiiis don't hit me one more time!!!

10:11 PM  
Blogger Anders said...

Jeg syns det var en fin historie. God innledning, drivende oppbygging mot et spennende klimaks, før det hele tok en uventet vending og fikk en lykkelig slutt.

Takk for en trivelig leseopplevelse, Helene

(LOL :)

11:40 PM  
Blogger Maria said...

Saklig, Anders.

Lo forresten da jeg leste at du hadde begått veien :D

12:00 AM  
Blogger Helene said...

LOL:)

11:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

prøver du å få folk til å tru at dette var einaste gong du gløymde nøkkelen den veka?

11:02 PM  
Blogger Vegard said...

Hva har skjedd med Helene? Ho oppdaterer jo ikke bloggen sin lenger. Og er det en person jeg skulle ønske oppdaterte bloggen sin så måtte det jo vært Helene!

Venter utålmodig på neste innlegg! hehe

11:46 PM  
Blogger Helene said...

Selvfølgelig var dette eneste gang jeg glemte nøkkelen:/:/... (!)

Jeg har vært på hytta nå i helga fra torsdag med mine kjære foreldre. Der finnes ei internett eller mobildekning (nesten).. Men nå skal det bli andre boller min kjære Vegard:) Det skal bli rosinboller.... med marsipan!

11:31 AM  
Blogger Ingunn said...

voff!


YOU HOLD THE KEY TO MY HEART HELENE..........................................................................................................................................................................
saklig! hater når folk kommenterer med noe usaklig i forhold til blogginnlegget, slik jeg gjør akkurat nå.......

bra du fant den da!"HEHE" :D

2:20 PM  

Post a Comment

<< Home